Bombamerénylet történt Lyonban
Újabb terrortámadás zaklatja fel Európát: csomagba rejtett bomba robbanhatott a francia nagyvárosban.
Blogolj!

Döbbenetes dolog derült ki a bukaresti vonatokról


A hosszú távú utazások esetében több mint egy évszázadon keresztül a vonat volt a legkézenfekvőbb közlekedési eszköz, mert kevés alternatíva volt. 80 évvel ezelőtt a vonat 15 óra alatt tette meg a Bukarest és Budapest közötti utat, ehhez most egy órával több kell. Sőt, Kisjenő (Chişinău) felé az út rendkívül hosszú, Bulgária felé korlátozott lehetőségek vannak, Szerbia és Ukrajna irányába nem is léteznek közvetlen járatok. Tekintettel arra, hogy egyre többen gépkocsival mennek külföldre, a repülőjegyek ára pedig egyre elérhetőbb, csak a nagyon türelmesek mennek vonattal külföldre - írta a hotnews.ro híroldal. 

Nem egy leányálom vonattal utazni Romániában

A portál összeállítása szerint 

  • Romániának a 30-as években, de még a kommunizmus alatt is olyan távoli úti célok felé is voltak nemzetközi vonatai, mint Párizs, Oostende vagy Berlin.
  • A Bukarest és Budapest közötti vonatút 80 évvel ezelőtt rövidebb ideig tartott, mint most. Varsóba, Krakkóba, Kisjenőbe és Lembergbe is gyorsabban lehetett eljutni, mint most.
  • A IV. folyosón (Segesvár–Déva–Arad–Kürtös) érvényes sebességkorlátozások miatt tart Bukarestből az út 16 órát Budapestig, 19 órát Bécsig és 23 órát Prágáig.
  • Míg Romániában számos szakaszon 40-50 km/h az átlagsebesség, Magyarországon az átlagsebesség 75-90 km/h, Ausztriában pedig több mint 100-120 km/h.
  • Budapestre megy a legtöbb nemzetközi szerelvény, naponta 10, egy pedig Bécsig is eljut. A CFR (román állami vasúttársaság) az utóbbi években csökkentette részvételét a nemzetközi forgalomban, részben pénzügyi nehézségek, részben a külföldi vasúttársaságok miatt.
  • Az egyre jobb ajánlatok miatt sok úti cél esetében a repülés kitűnő megoldássá vált. Az utazás időtartama miatt a repülés még azokban az esetekben is győztesen kerül ki a versenyből, amikor a vonat olcsóbb.
  • Bulgáriával kevés kapcsolat van, a calafati hídon naponta egy irányban egyetlen szerelvény halad át, Medgidia és Kardam között pedig már néhány év óta egyetlen szerelvény sem közlekedik.
  • Szerbia felé már nincsenek közvetlen összeköttetések, Ukrajna felé pedig 2019-ben indulhatnak majd.

Mindehhhez csak egy rövid hozzáfűznivalóm van. Pár napja Kínában jártam, ott a Csungkin-Minyang 405 kilométeres távolságot 2 óra!!!! alatt tette meg a vonat. Kína sajnos már nemcsak földrajzilag van messze tűlünk. 

Címkék: Románia
https://kulvilag.blogstar.hu/./pages/kulvilag/contents/blog/53456/pics/lead_800x600.jpg
Románia
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?